רשמים מהמילואים

אתמול חזרתי מהמילואים. רשמים? כרגיל: מיותר.

מאז שהתקציב הבטחוני ירד, כבר לא קוראים לי לחודש מילואים. גם מאז מלחמת לבנון השניה קוראים רק לתרגילים. כאן אין לי תלונות.

כשהגעתי, חשבתי לתומי שאני אעשה את התירגולת הרגילה: יום ראשון חיול, יום שני מטווח, יום שלישי שיחרור. ממש בהתאם לקצב הצבאי.

הפעם חיכתה לי הפתעה. תרגיל משולב עם חיל אחר, חיל הלוגיסטיקה (חיל חימוש לא תיפקד טוב אז שינו לו את השם). פששש…

ההתחלה בישרה את הבאות. נדרש מאיתנו לחתום על נשק. הבעיה היתה שבנשקיה היו 7 נשקים עבור 20 חיילים.

אה! ולא נתנו לנו כדורים 🙂

קיבלתי פלאשבקים מתוך הסרט "enemy at the gate" (הקרב על סטאלינגרד), שבו חילקו כדור לכל חייל וחילקו נשק לכל 3 חיילים.

משם המשכנו למטווח וירינו 3 כדורים. בכך הסתיים היום הראשון. בהתחשב בעובדה שהתרגיל היה סמוך לרמאללה, לא הרגשתי מודאג בכלל!

ביום השני הוסבר לנו מה אנחנו צריכים לעשות: לנסוע לאחד הבסיסים הגדולים ביו"ש ולהקים באמצע הבסיס שלושה מחסומים. את המחסומים יש לאייש 24 שעות ביממה. בפועל, המחסום נדרש לעבוד כשעה ביום. מזג האוויר הקפוא לא הפריע לקצינים שלנו והם התעקשו לא לפרק את המחסומים. "שליטה זה שם המשחק". לאחר לחץ רב הם נשברו.

לי עדיין לא ברור למה יש לאייש מחסום באמצע הלילה, על כביש באמצע בסיס צבאי קיים,שהבסיס הצבאי מאויש ושמור כהלכה.

גם מפקד האבטחה של הבסיס שבו שהינו לא הבין למה סגרו לו חצי בסיס מבלי להודיע לו. סדר מופתי

במהלך היומיים הראשונים, השתיה היתה במסורה. בהתחשב בעובדה שהיינו בתוך בסיס קבע צהלי, לא ברור מדוע היה קושי רב כל כך לארגן שתיה. חיל הלוגיסטיקה לא אמור לטפל בדיוק בזה?

התרגיל הסתיים באיחור רק לאחר שהסתיים ביקור של קצינים בכירים בתרגיל המצ'וקמק שלנו. אני לא מבין מה יש להם לחפש פה בקור הזה… אפשר לחשוב מה הם ראו.

לאחר הביקור החשוב, הקצינים הלכו לסכם את התרגיל. למרות שכלום לא עבד, ויד ימין לא ידעה מיד שמאל, התרגיל הוכתר כהצלחה (כמובן). הסיבה להצלחה: "למדנו המון".

אז הנה כמה מסקנות:

מסקנה ראשונה: לקחי מלחמת לבנון השניה נלמדו וייושמו. אין מים, אין חיילים, אין דאגות.

מסקנה שניה: לא הביאו אותי כדי להתאמן. מי שהתאמן זה קצינים של יחידה אחרת בכלל. מטרתנו היתה להקשות על אותם קצינים ע"י קיטורים אינסופיים 🙂

מסקנה שלישית: הוכחה נוספת שאפשר להכריז על כל מצב ביזיוני כהצלחה גדולה. בין אם זה תרגיל קטן ובין אם זה לבנון2.

.

לסיום, הנה תמונה מהש"ג של הבסיס. תמונה שמסכמת את הכל

תגובה אחת to “רשמים מהמילואים”

  1. noctis Says:

    מעולה …. לא יודע למה אני לא מתפלא.
    לבנתיים, תחזיק לי אצבעות למחר.

    צ'מור על קשר

כתיבת תגובה

