לונדון – יום רביעי

אחרי שהלכתי לישון ב-04:00, קמתי ב-10:00 וחיפשתי מקום שבו אוכל לאכול ארוחת בוקר אנגלית טיפוסית. מצאתי מתחת למלון מקום נחמד (וטעים) שבו הגישו ארוחת בוקר. זה מה ישם שם: ביצה עין, שעועית ברוטב עגבניות, בייקון או ham או נקניקיה טעימה, וצ'יפס. נהוג להזמין בתור תוספת, עגבניה בגריל, פטריות או טוסט (עם חמאה מלוחה – טעים). פתאום, לאחר מספר ימים של שיטוטים בין סנדביצ'יות, אתה מתחיל להבין שיש היגיון בארוחת בוקר כבדה כזו. בבוקר ארוחה שלמה, בצהרים איזה כריך, ובערב… ארוחת ערב… כאן אולי המקום לציין שבארוחת הצהריים יש כאלה שהולכים לפאב, שותים איזה ale ב-pinte ומנשנשים איזה דוריטוס (שדומה לתפוצ'יפס). כאמור, ארוחת הבוקר נראית הגיונית – מלבד הצ'יפס, שקשה לדחוף ב-10 בבוקר.

ממשיכים את סיבוב המוזיאונים. נוסעים למתחם המוזיאונים דרומית להייד פארק ומתחילים ב-natural history museum. המוזיאון נחמד יותר מהמוזיאון הקודם, יותר מכוון לילדים, יותר ידידותי. האיזור של הדינוזאורים ושל החיים בים מעניינים. הבעיה במוזיאון שרואים שהוא צריך תחזוקה. המוצגים מאובקים ויש מקומות שגם הטקסטים המוצגים מתקלפים. לסיכום – לא רע.

יוצאים מהמוזיאון, מקיפים את הבלוק והולכים למוזיאון המדע. מוזיאון המדע מתחיל בתצוגה ענקית של מנועי קיטור. אני משער שזה קשור לסטיה השניה של הבריטים: רכבות. יש לא מעט הסברים על אופן הפעולה של מנועי הקיטור השונים אך הם לא מספקים. בסוף, את מבין איזה חלקים יש במנוע, אבל אתה לא ממש מבין למה הם שם.

במוזיאון המדע יש אולמות מדהימים של מוצגים מקוריים. ליד ה-cray super-computer (מחשב על משנות ה-70), עמדה ילדה ושאלה את אבא שלה אם מדובר בספה. לאור ריפודי העור בשולי המחשב, אני משער שהייתי חושב כמוה אם לא ידעתי אחרת. האבא לא ידע לענות. ת'אמת, גם לי אין מושג למה עשו את ריפודי העור האלה. אולי המחשב היה כ"כ איטי, שהיה צריך לחכות הרבה זמן לתשובה?

IMG_2595

IMG_2591

IMG_2596

גולת הכותרת היא ה-launchpad. מדובר במתחם שבו ילדים מוזמנים להתנסות בכל מיני הפעלות כיפיות שמסבירות תופעות פיזיקליות. ממש מגניב. היתה שם הפעלה שבה מראים לילדים שמכונה גדולה עשויה ממכונות קטנות (גלגלת וכדומה). לאחר שהילדים למדו את החלקים הקטנים, הביאו את הקבוצה של הילדים למין שטח משחקים שבו כל ילד קיבל אחריות על חלק של המכונה, והם היו צריכים לעבוד ביחד כדי שהיא תעבוד. ההיסטריה שלהם (להצליח) היתה מצחיקה.

באיזור יש עוד מוזיאונים, בעיקר של אומנות. כיוון שאין לי זין (ורגליים) לאומנות, החלטתי לוותר וללכת משם להייד פארק. אחרי אתמול, הייתי צריך להשלים.

הפארק ענק. פחות מדשאות, יותר שדות-עשב. יש באמצע אגם קטן, מסלולי רכיבה לסוסים, מסלולי ריצה ומסלולי הליכה. לצד האגם יש קאנטרי-קלאב תחום, עם בריכה, שהחברים בו מקבלים "חוף פרטי" לצד האגם. אני בטוח שמדובר ב-must לתקופת הקיץ עבור השמנא והסלטא. אבל קצת פרופורציות: 100 מטר לצד אגם מלאכותי, באמצע פארק, באמצע לונדון, שעוברים מולך תיירים על סירות משוטים.

IMG_2601

IMG_2600

אני מתחיל ללכת מכיוון הייד פארק לכיוון כיכר טרפלגר ו-picadilly square. בדרך, ליד ארמון באקינגהם, לצידי רוכבת שוטרת יפיפיה על סוס. קבוצה של תיירים מצלמת אותה והיא ממשיכה לרכב במבוכה. אמנם לא צילמתי את השוטרת (היא גם ככה היתה מאוד נבוכה), אבל יש תמונות של הארמון:

IMG_2603

עם היציאה לטרפלגר, אני מקבל סחרחורת מכמות התיירים. מה שכן, ללא ספק מקום מרשים. אני מת מרעב, הרגליים הורגות אותי (כוסאומו ALDO) ואני מוצא בסביבה מקדונלדס – קצר ולעניין. מסתבר שמקדונלדס היו במבצע מיוחד. "בוא לטעום את אמריקה". במשך חודש, בכל שבוע יש וריאציה אחרת להמבורגר. אני נפלתי לשבוע של arizona deluxe: צ'יזבורגר עם בייקון, גבנ"צ עם פלפלים, ולחמניה עם גבינה…. פשוט טעים! נכון שזה מוזר שמקדונלדס עושה לי את זה? נראה לי פשוט: צ'יזבורגר עם בייקון וגבינת פלפלים בתוך לחמניה שכזו, אפשר לטעות?

ממשיכים לכיוון פיקדילי. בדרך נתקלים במצבה לזכר מלחמת קרים. למי שלא מכיר, המלחמה התרחשה באמצע המאה ה-19, בין רוסיה מצד אחד, לבין בריטניה, צרפת והאימפריה העות'מנית. הרקע: כולם רבים על הגופה הגוססת של האימפריה העות'מנית. זה לא שהמצבה היתה כ"כ מרשימה, פשוט, פתאום נופלת עליך ההבנה של ההיסטוריה המפוארת של המדינה הזו.

מגיעים לפיקדילי בשארית הכוח ומגלים מקום סואן. מפאת כאבי רגליים מטורפים, אני מחליט שאני עייף מידי מלחקור את האיזור. אני עולה ל-tube וחוזר למלון. פותחים את ה-lonely planet ומתכננים את המסלול למחר.

אגב, במדריך lonely planet כתוב שכיוון שבאנגליה יש כמה עמים (אירים, סקוטים וכו'), מומלץ להגיד על משהו שהוא אנגלי ולא בריטי. אולי תפגע ברגש של איזה סקוטי… מצחיק שבאנגליה המודרנית עדיין יש התייחסות שכזו…

2 תגובות to “לונדון – יום רביעי”

  1. חבצואל היבוסי Says:

    לא יודע כמה אתה אוהב טבע וצמחים- אבל לדעתי ביקור בקיו גארדנס הוא חובה.

  2. mymodemsux2 Says:

    too late… next time

להשאיר תגובה

