טיפ לחיים: להחליף בית מנורה

לא טיפ אחד, אלא חמישה! (הייתם מאמינים?)
למרות התנגדויות מכיוונים שונים, החלטתי לפני כמה שנים להחליף שקע לבד. נשמע מפגר, נכון? אז באמת, זה לא קשה. לא קשה בכלל. זה הטיפ הראשון: לא צריך חשמלאי בשביל להחליף שקע. חבל על הכסף.

פשוט צריך לזכור איפה כל חוט היה (ומכאן הטיפ השני 🙂 ) ולסגור את השאלטר לפני. 5 ברגים וסיימתם.

הטיפ השלישי קשור להחלטה ישנה שהבטחתי – להוריד את מאוורר התקרה בחדר השינה. הכל התחיל בזה שההתקנה שלו הייתה לקויה. כל פעם שהיינו מפעילים את המאוורר, הוא היה מתחיל להסתובב בתנועות מעגליות, כאילו הוא מנסה להשתחרר מהתקרה ולנסות לעוף לחופשי הרחק מידיהם של בעליו. אח"כ הבית מנורה שלו התקלקל, ומידי כמה ימים הייתי צריך לשחק עם המנורה כדי שהיא תידלק. לאחר שהתקנו מזגן – כל העסק כבר הפך למרגיז. אז הטיפ השלישי הוא פשוט: לא להשתמש במאוורר תקרה. זה חרא!

אז קניתי לפני שנתיים בית מנורה חדש ומעוצב והיום החלטתי להתקין אותו (אמרתי כבר שאני עצלן?). הפלא-וופלה גם זה לא קשה במיוחד. אמנם לא נוח להבריג ברגים כשהיידים שלך מושטות הרחק למעלה במשך כמה דקות, אבל זה פשוט. כאן נכנס הטיפ השני לפעולה שוב – כמו טמבל שכחתי מה היה מחובר למה…

קניתי טסטר (שלא היה מוברג כראוי) ומצאתי את החוט שמייצג את הפלוס (הטסטר נדלק). הצבע של הפלוס לא היה אדום אלא סגול. אולי החשמלאי שחיווט את הדירה חשב שבהשוואה לחוט הכחול, סגול זה צבע חם יותר… לך תדע…

המינוס היה החוט השחור (בצורה צפויה). ההארקה הייתה בצבע כחול (למרות שזה אמור להיות לבן או ירוק-צהוב).

אתם בוודאי תוהים למה אני מספר לכם על הצבעים? -נכון, לא ממש חשוב עבורכם מה הצבע. אבל כשאני אצטרך להיזכר שוב, אני אוכל לחזור לפוסט הזה 🙂

הברגתי את הכל וזה… לא עובד! פה נכנס הטיפ הרביעי: להדליק את המפסק! הבוס שלי היה אומר בשלב הזה: "הכל! הכל אני צריך לעשות לבד!"

אז הכל עובד, הולך למחשב ואז אני שומע "טזק, טזק". למי שלא יודע, כשהמחשב עושה רעשים כאלה, הוא בד"כ מנסה להגיד לך שהדיסק חולה. לא כיף. מחשב חדש. כאן הטיפ החמישי: לא לשכוח לנתק את המחשב מהחשמל לפני שמשחקים עם השאלטר!!!

אני הולך לסרוק את המחשב כדי לנסות להבין מה הרעש הזה. מקווה שאני לא אצטרך לצרוב גיבויים ולהפעיל את האחריות שלי.

טה-טה!

4 תגובות to “טיפ לחיים: להחליף בית מנורה”

  1. noctis Says:

    bwahahah
    poor poor zmi
    maybe if ze basement offer iz ztill up, i might pop back to make sure you have the help you need with your electrical utilities 🙂

  2. mymodemsux2 Says:

    the "basement offer" is still valid

  3. יוני Says:

    מסתבר שלהחליף בית מנורה זה לא כל כך מסובך

  4. יוני Says:

    לפעמים צריך להחליף בית מנורה בשביל הגיוון

כתיבת תגובה

