מעריב: "משבר אמון"

אתמול התפרסמה כתבה במעריב לפיה הוצגו הנתונים הבאים:

רק 25% מהמילואימניקים מביעים אמון בקצונה הבכירה.
רק 40% מהציבור מביע אמון בצמרת צה"ל.
יותר מ-50% מחיילי הקבע מחפשים עבודה.

את המידע הזה ניסה הצבא להסתיר מהציבור. אולי הצבא חושב שאנחנו לא יודעים?

מדוע מתפלאים שאין אמון? אני אתעלם ממלחמת לבנון לצורך העניין. הנה מקצת מהסיפורים שלי ושל חברים שלי:

את רועי הזמינו לשבוע מילואים כדי לגרוס מפות. דימה שמר על בסיס תחזוקה וצפה מעמדת השמירה שלו כיצד חיילים סדירים יוצאים הביתה. ל' ממודיעין קיבל עבור היחידה שלו (5 אנשים) תקציב של 150,000 ש"ח לשרוף על כלי כתיבה "כי אחרת לא נקבל את הכסף בשנה הבאה", ביום האחרון של הלימודים באוניברסיטה הגיעה לכיתה של י' חייל סדיר והגיש אוכל צבאי לכל הסטודנטים בכיתה – הבוס שלו (קצין מטבח) היה סטודנט בכיתה, אותי שיחררו מהמילואים כדי שאקפיץ את קצינת הקישור שלי הביתה (אני הייתי הכי קרוב). את סיפור הצפרנות של חבצואל אפשר לקרוא פה.

אז באמת. מה הפלא?

שינוי תקציבי הוא חלק מהבעיה. צריך לשנות שם את התרבות האירגונית.

תגובה אחת to “מעריב: "משבר אמון"”

  1. חבצואל היבוסי Says:

    אהה בקטנה…
    בתפקידי הקודם (עוד בטרם ימי כצפרן מן השורה) קרה שזימנו אותי למילואים, ביטלו תרגיל ורק לאחר שלושה ימים של רביצה, קריאת ספרים ושוטטות שוחררנו הביתה והסיבה שלא שוחררנו הייתה "כבר באתם…אז…"

    אם הצבא היה משכיל ובאמת פותח מסלולי קריירה רציניים, אולי אנשים איכותיים היו נשארים בקבע עם משכורת שמכבדת את התפקיד והיעילות הייתה עולה- במקום להיות מפלט לאנשים שלא מוצאים את עצמם או לאנשים שיודעים שלא ימצאו עבודה שלא דורשת ממך לעבוד!

    חבצואל היבוסי,
    איש בלי קיר!

להשאיר תגובה

